Vuoden 2022 kolme luetuinta musiikinkäyttötarinaa
Asiakkailta kiitosta erottuvasta musiikista
K-Market Östersundom on hyvä esimerkki persoonallisesta kaupasta, jolle musiikki on tapa kertoa kaupasta tarinaa. Kyse ei ole siitä, etteikö muuallakin käytettäisi taustamusiikkia – kyse on siitä, että K-Market Östersundomissa sitä tehdään muista erottuvalla tavalla.
Yksi kaupan erikoisuuksista on se, että aamuja tahdittaa klassinen musiikki. Tämä on huomattu myös asiakkaiden parissa.
– Aika moni asiakas on kieltämättä ollut ihmeissään. Etenkin vakioasiakkaat jaksavat mainita, miten mukavaa on tulla aamuisin kauppaan, jossa soi rauhallinen musiikki, Örri toteaa.
– On se parantanut omaakin työssä viihtymistä. Aamulla on kivempi kuunnella Tšaikovskia kuin modernia pop-musiikkia.
Musiikkiluvan hoitaminen on yksi tapa viestiä, että yhteiskuntavastuusta pidetään huolta
Cabonline Finland Oy:n toimitusjohtaja Teemu Romppanen uskoo, että yhteiskuntavastuullisuus on tulevaisuudessa yhä suurempi kilpailuetu yrityksille.
– Kun artistitkin käyttävät meidän palveluitamme, meillä pitää olla asiat sellaisessa kunnossa, että myös he saavat ansaitsemansa kompensaation musiikista, jota soitetaan meidän takseissamme.
Äänimaailma on aina valinta
Asiakasmäärät eläinsairaalassa ovat lisääntyneet viime vuosina lemmikkien määrän kasvun myötä. Eläinsairaala Evidensia Tammistossa asiakaskokemuksen kehittäminen vastaamaan asiakkaiden odotuksia on nostettu keskiöön.
Lemmikin kanssa sairaalaan saapuminen voi olla jännittävää, joten asiakaskokemuksen pitää olla tarkkaan mietitty. Jos on keinoja tehdä vierailusta miellyttävämpi, ne pitää käyttää.
– Minulla oli kokemusta taustamusiikin hyödyntämisestä jo aikaisemmin, ja kun siirryin tänne Tammistoon huhtikuussa, musiikki otettiin heti käyttöön täälläkin, kertoo sairaalamanageri Laura Laine.