Taustamusiikkitutkimus: vain tunnettu taustamusiikki vahvistaa yritysmielikuvaa ja lisää myyntiä

Millainen taustamusiikki kasvattaa myyntiä, ja miten hypermarketin asiakkaat reagoivat erilaiseen äänimaailmaan? 

TNS Kantarin toteuttamassa tutkimuksessa selvisi, että tunnettu musiikki vahvistaa yrityksen mielikuvaa, pidentää osastoilla vietettyä aikaa ja lisää myyntiä ei-tunnettua, ns. kirjastomusiikkia, paremmin. 

Ainutlaatuisessa, markettiympäristössä toteutetussa taustamusiikkitutkimuksessa selvitettiin, miten erilaiset musiikkivalinnat vaikuttivat K-Citymarket Eastonin asiakkaisiin.

Lue lisää – Lataa tutkimustiivistelmä

nainen ottaa porkkanoita ruokakaupassa

Haluatko kuulla lisää tutkimuksesta ja taustamusiikin käytöstä?

Autamme mielellämme rakentamaan asiakaskokemusta ja myyntiä tukevan äänimaiseman. Saat lisätietoa sekä tutkimuksesta että musiikin käytöstä eri toimialoilla Musiikkilupien Timo Ahokannolta ja Joonas Piiroiselta – ota rohkeasti yhteyttä:

Timo Ahokanto

Myyntijohtaja
+358 40 564 8833
timo.ahokanto(at)musiikkiluvat.fi

Joonas Piiroinen
Avainasiakaspäällikkö
+358 50 557 9028
joonas.piiroinen(at)musiikkiluvat.fi