lähikuva kaiuttimesta

Kuulokanavalla läpi vuoden – kiinnostavimmat taustamusiikkivinkit ja -aiheet

lähikuva kaiuttimesta
Mikä taustamusiikissa kiinnostaa, ja millaisia musiikkiin liittyviä kysymyksiä yrityksissä pohdittiin viime vuonna? Tässä katsaus Kuulokanavalla-blogin luetuimpiin ja haetuimpiin aiheisiin!

Taustamusiikin hyödyt ja arvo kiinnostivat

Yrityksen taustamusiikki on investointi, jonka tulee tuottaa arvoa. Tässä jutussa Musiikkilupien Maria Hagman ja Timo Ahokanto avaavat taustamusiikin arvoa yrityksille – ja siinä samalla kumoavat viisi yleisintä taustamusiikkiin liittyvää myyttiä.

Yrityksen taustamusiikin valinta ja yritykseen parhaiten sopivan musiikin löytäminen on kestosuosikkiaihe, jossa autamme kaikenkokoisia yrityksiä erittäin mielellämme. Tästä artikkelista löydät mm. muistilistan taustamusiikkipalvelun valitsemiseen ja kattavan listan Suomessa toimivista taustamusiikkioperaattoreista.

Musiikkia ravintolaan, terasseille ja ulkotiloihin: kesän kestosuosikit

Kesäkaudella suosituimmiksi aiheiksi nousivat ravintoloihin ja ulkotiloihin liittyvät aiheet. Eikä ihme: pitkän talvikauden ja kevään odotuksen myötä terassit täyttyivät ja myös moni myymälä pohti, miten houkutella ohikulkijat ostoksille. 

Yrityksen ulkopuolella soiva musiikki toivottaa asiakkaat tervetulleeksi, ja toimii myös viestinnän työkaluna kertoen, että liike on auki. Tästä jutusta löydät tietoa ulkotilojen musiikkiluvan hankinnasta. 

Ravintoloiden musiikkilupavalikoima on laaja ja oikea lupa riippuukin siitä, miten musiikkia käytetään ravintolassa. Tästä artikkelista opit, millaisia musiikkilupia ravintola-alan yrityksille on tarjolla ja miten valitset niistä oikean.

Taustamusiikki päivittäistavara- ja ruokakaupassa: tutkimustuloksia ja kokemuksia

Viime vuonna saimme tutkia tunnetun musiikin vaikutusta päivittäistavarakaupan asiakkaisiin. K-Citymarket Eastonissa toteutettu tutkimus oli Suomessa ensimmäinen laatuaan ja siinä selvisi, että nimenomaan asiakkaille tuttu taustamusiikki luo sekä positiivista mielikuvaa että spontaaneja positiivisia reaktioita isommassa joukossa asiakkaita. Tuttu musiikki lisäsi myös asiakkaiden ilon tunnetta, ja he viettivät osastoilla aikaa enemmän.

Samanlaisia havaintoja tunnetusta taustamusiikista teki myös K-Supermarket Förin myymäläpäällikkö Tuomas Kosunen. Artikkeli, jossa Tuomas kertoo kauppamiljöön ja -tunnelman rakentamisesta musiikin avulla, oli myös yksi Kuulokanavalla-blogin suosituimmista.

Musiikkilupien Kuulokanavalla-blogista löydät tuoreimmat ja kiinnostavimmat tutkimustulokset, vinkit ja parhaat käytännöt tunnetun taustamusiikin käyttöön. Saat uusimmat jutut myös helposti sähköpostiisi, kun tilaat Musiikkilupien uutiskirjeen!

Liittyvät artikkelit

Tutkimus: Brändiin sopiva menevä musiikki parantaa kauppakeskuksen asiakaskokemusta

Uuden tutkimuksen mukaan yrityksen brändin mukaan mietityt positiiviset soittolistat tuottavat paremman asiakaskokemuksen verrattuna rauhallisimpiin geneerisiin taustamusiikkilistoihin.

Musiikkilupien laskutusaikataulu 2025

Musiikkilupien laskutusaikataulu vuonna 2025 ja laskutuksen usein kysytyt kysymykset.

K-Supermarket Lippulaivassa soi neljänlainen musiikki yhtä aikaa 

Kun kaikki mahdolliset kilpailijat löytyvät kymmenen minuutin automatkan päästä, on erottuminen kilpailusta entistä tärkeämpää, toteaa K-Supermarket Lippulaivan kauppias Juuso Österman.

Vuoden musiikkioivallus -palkinto Lähiöbotox: African Metal Tour -dokumenttisarjalle 

Lähiöbotox: African Metal Tour palkittiin Vuoden musiikkioivallus -palkinnolla audiovisuaalisen alan Screen Helsinki -tapahtumassa 6.9.2024. Palkinnolla nostetaan esiin innovatiivista ja kekseliästä…