Taustamusiikki tarjoaa yksityisyyttä ja uuden kokemuksen apteekin asiakkaille
Apteekkien haaste: yksityisiä keskusteluja julkisissa tiloissa
Kun asiakas keskustelee farmaseutin kanssa reseptilääkkeistä, on keskustelun yksityisyys ja arkaluonteisuus lähes samaa tasoa kuin lääkärin kanssa käytävissä keskusteluissa. Apteekeissa henkilökohtaiset keskustelut käydään kuitenkin samassa tilassa muiden asiakkaiden ja henkilökunnan kanssa.
Apteekkialan ammattilaiset kokevatkin usein huolta tai hieman huonoa omaatuntoa asiakkaan yksityisyydestä, sillä sermit tarjoavat ainoastaan näkösuojaa. Taustamusiikki voi puolestaan peittää äänet, jolloin asiakkaiden on miellyttävämpi asioida apteekissasi.
Taustamusiikki on kustannustehokas tapa parantaa asiakaskokemusta
Apteekkarit, jotka soittavat liiketiloissaan taustamusiikkia, ovat huomanneet sen hyödyt.
Taustamusiikki tarjoaa asiakkaille yksityisyyttä helpolla tavalla, ilman suuria investointeja. Taustamusiikki myös tutkitusti vaikuttaa apteekin tunnelmaan ja tekee apteekissa asioinnista miellyttävämpää.
Taustamusiikin ei myöskään tarvitse soida lujalla. Asiakkaiden ei oikeastaan tarvitse edes tietoisesti kuunnella musiikkia, sillä taustamusiikki vaikuttaa meihin, usein jopa enemmän, tiedostamatta. Rauhallinen, hiljainen ja kontrolloitu äänimaailma auttaa rajaamaan keskusteluita ja luo samalla levollista tunnelmaa.
Musiikin käyttöönotto on kustannuksena pieni; tarvitaan vain sopiva musiikkilähde ja äänentoistojärjestelmä sekä musiikkilupa, joka varmistaa sen että musiikin tekijät ja esittäjät saavat korvauksen musiikkinsa kaupallisesta käytöstä. Taustamusiikkia voi soittaa radiosta, nettiradiosta, yrityskäyttöön sopivasta verkkopalvelusta tai vaikka CD-levyiltä.
Yksityisyyden lisäämisen lisäksi taustamusiikki parantaa henkilöstön viihtyvyyttä ja tuo tunnelmaa työpäiviin.
Haluatko aloittaa taustamusiikin soittamisen apteekissasi? Tutustu täällä apteekkien musiikkilupiin ja niiden hankintaan tai ota meihin yhteyttä, ja autamme sinut alkuun!